تماس تلفنی هنیه باالعامری | تقدیر حماس ازمقاومت عراق درحمایت ازغزه اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد درگیری خانواده‌های اسرای صهیونیست با نیروهای پلیس در تل آویو آمریکا:حمله به رفح را تایید نکرده‌ایم | ارسال بمب به اسرائیل را کوتاه مدت متوقف کرده ایم حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه سه شهید و ۱۶ زخمی برجای گذاشت + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان واکنش سوریه به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی سازمان جهانی بهداشت: رفح را ترک نمی کنیم | اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد واکنش حماس به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند محمد اسلامی: منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه» (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا ارتش روسیه دو روستای دیگر را در اوکراین تصرف کرد
سرخط خبرها

سازمان ملل به دنبال تمدید ۱۲ ماهه گذرگاه بین ترکیه و سوریه

  • کد خبر: ۱۷۲۸۵۰
  • ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
سازمان ملل به دنبال تمدید ۱۲ ماهه گذرگاه بین ترکیه و سوریه
دبیرکل سازمان ملل متحد امیدوار است که شورای امنیت گذرگاه مرزی باب الهوی بین ترکیه و سوریه را که شاهراهی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و حیاتی است، به جای شش ماه، یک سال تمدید کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ منطقه ادلب در شمال غربی سوریه دارای چهار میلیون سکنه است و بسیاری از آن‌ها در جنگ ۱۲ ساله داخلی سوریه آوارده شده‌اند. صدها هزار تن در چادر زندگی می‌کنند و به کمک‌هایی نیاز دارند که از گذرگاه باب الهوی وارد سوریه می‌شود.

دوره شش‌ماهه بازگشایی این گذرگاه در دهم ژوئیه به پایان می‌رسد و شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است در روزهای آتی در این‌ باره رای‌گیری کند.

این وضعیت با زلزله‌ای که در ششم فوریه جنوب ترکیه و شمال سوریه را به لرزه درآورد، بدتر شد. ده‌ها هزار تن در این زلزله کشته شده و چندبرابر آنان هم آواره شدند؛ آوارگانی که برای ادامه حیات به کمک‌ها خارجی نیاز دارند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نخستین بار در سال ۲۰۱۴ مجوز افتتاح گذرگاه‌های مرزی از سه نقطه به سوریه را صادر کرد، از ترکیه، ‌عراق و اردن؛ اما به مرور زمان و با تلاش روسیه و حمایت چین، این‌گذرگاه‌ها تنها به ترکیه محدود شده و مدت تمدید آن هم از یک سال به شش ماه کاهش یافته است.

دیوید کاردن که یکی از نمایندگان سارمان ملل در امور بحران سوریه است، در سفری به ادلب گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با صراحت بیان کرده که می‌خواهد شورای امنیت، مجوز عبور و مرور در گذرگاه باب الهوی را که در ۱۰ ژوئیه منقضی می‌شود، به مدت ۱۲ ماه تمدید کنند، نه شش ماه.

او با بیان اینکه سازمان ملل برای اجرای پروژه‌های اولیه بازسازی به پنجره تمدید ۱۲ ماهه نیاز دارد، گفت: ما می‌خواهیم مردم را از چادر به پناه‌گاه‌های بادوام‌تر منتقل کنیم، پناهگاه‌هایی که در تابستان خنک‌تر و در زمستان گرم‌تر از چادر باشند و علاوه بر آن، ‌حریم شخصی بیشتری در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->